آبا

ساخت وبلاگ
پوپر منطق علم را متضمن ابطال حدسهایی میداند منتج از نظریه ها و هادی مشاهدات تنها معیار علمی بودن از این حیث آن است که فرضیه به گونه ای باشد که بتوان درباره اش بر پایه معیارهای مستقل از ذهن و حواس به داوری نشست بدین سان برخورد علمی برخوردی انتقادی است به دنبال تأیید نمی رود تجربیات اساسی را می جوید، تجربیاتی که ممکن است نظریه مورد آزمایش را باطل کند ولیکن هرگز نمیتواند قطعیت آن را اثبات نماید از این قرار قوانین علمی اگر نادرست باشند نادرستیشان را میتوان به تجربه آشکار کرد. با تمسک به ابطال پذیری در نظریه های علمی، قدرت پیش بینی قضایای معنی دار افزایش مییابد و نادرستی تئوریها به تجربه عیان میشود. از این قرار پیشرفت علمی جمع آوری هر چه بیشتر مشاهدات نیست؛ بلکه رد نظریه های ضعیف تر و جانشین ساختن آنها با نظریه های جامع تر و به خصوص با نظریه های غنی تر محتوایی است. آموختن از خطا در طریق حل مسائل از این راه به رواداری میدان میدهد و اساس برابری در جوامع باز میشود که به اصلاحات تن داده و نظارت جمعی بر سرنوشت مشترک جمعی را سرلوحه امور خویش می انگارند آبا...
ما را در سایت آبا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : dramasl بازدید : 63 تاريخ : شنبه 14 مرداد 1402 ساعت: 20:47

اکثر تلاشهای فنی در عرصه تکنولوژی اطلاعات بر آن متمرکز است که اینترنت را به اندازه دنیای واقعا موجود واقعی کنند. دنیاهای مجازی مانند زندگی دوم از بهترین نمونه های این تلاشها به شمار می آیند. اکنون با واقعیت مجازی که در شرف تسخیر اینترنت است نوعی جهان مجازی جمعی به نام متاورس به منصه ظهور رسیده است. در این جهان انسان ها به عنوان آواتار با یکدیگر و عوامل نرم افزاری در فضای سه بعدی در تعامل بوده و می توانند به تجارت و کسب و کار و بازی و تبادل نظر و کار مشترک بپردازند. برای اینکه کاربر کاملاً در فضای مجازی غوطه ور شود. باید واقع بیننده و قابل باور باشد و درگیری روانی و عاطفی با محیط ر اتضمین کند. در این راستا برای استفاده کار آمد از گرافیک کامپیوتری به یاری رشد سخت افزارهای گرافیکی و الگوریتمها جهان های مجازی از چند ضلعی های مسطح به سایه زنی و نقشه برداری بافت گراییده اند و صحبت کردن و لامسه را در کنار تفسیر ایما و اشارات وضعیتی برای تداوم تعامل و باز خورد پیامدهای مورد انتظار و ناخواسته اش توسط هویتهای موجود و خودخواسته دیجیتالی ممکن ساخته اند. اثر حاضر می کوشد اجمالا خاستگاه اجتماعی تکوین متاورسرا بکارند و تاثیر این دستاور دیر نوسازی همین خاستگاه را دنبال کند. آبا...
ما را در سایت آبا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : dramasl بازدید : 68 تاريخ : شنبه 14 مرداد 1402 ساعت: 20:47

روش شناسی وسیله شناخت هر علم است و به عبارتی شناخت فلسفی روشهایی را در بر دارد که برای رسیدن به شناخت علمی از آن ها استفاده میشود به علاوه روش شناسی هر علم روشهای مناسب و پذیرفته آن علم برای شناخت هنجارها و قواعد آن است. در این میان روشهای شناخت از روشها و فنون اجرای آن ها متمایزند؛ زیرا اجرای هر قاعده پس از شناخت آن قاعده ممکن می گردد. در این میان روش شناسی در علوم اجتماعی بیش از آنکه مهارت یا شیوه های گوناگون برای تحقیق یا پژوهش (روش تحقیق) باشد. خبر از انواع رویکردها و نظر گامها به پدیدههای اجتماعی میدهد که بیشتر با قول به نمودهای متکثر از بعدی واحد با فلسفه مدرن کانتی و پساکانتی در ارتباط است. از این رو روش شناسی بیشتر بخشی معرفت شناختی شده و عمدتاً با مکتبها و دیدگاه ها سروکار دارد نه با روش و شیوههای جزئی تحقیق اینجا به جای بحت از روش تحقيق الفرضيه و رابطه علی متغیر مستقل و وابسته و همبستگی متغیرها و اندازه گیری و نمونه گیری و امثالهم) سخن از رویکردهای پوزیتیویستی هنجاری نهادی رفتار گرایی فمینیستی تحلیل گفتمان انتخاب عقلایی تحلیل وضعیت فردگرایی ساخت گرایی و امثالهم است تا نقد رهیافتها و مکاتب از منظر متدولوژی برآید آبا...
ما را در سایت آبا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : dramasl بازدید : 65 تاريخ : شنبه 14 مرداد 1402 ساعت: 20:47